Educational objectives After successfully taking the examination the student will have acquired the following.
1. Knowledge and understanding skills with respect to the following topics
Welfare and social sustainability. A diachronic pathway
Work, welfare and social inclusion.
Social sustainability at the territorial level. Governance and actors
Third sector, social innovation and the commons
Social sustainability and capitalism. Why social sustainability affects growth: national trajectories and territorial practices
2. Ability to apply acquired knowledge
Qualitative-quantitative research skills related to welfare and production systems;
Social design skills related to issues of social sustainability, social innovation, urban regeneration, job creation in the territory.
3. Critical and judgmental skills
Ability to express personal and original but scientifically grounded views on the relationships between social sustainability and economic growth.
4. Ability to communicate
Ability to:
- Write abstracts
- Present articles or book chapters
- Take part in classroom discussions
- Draft and present a research project
5. Ability to pursue study independently
Ability to use the tools to:
conduct a literature search
write a literature review
|
Educational objectives 1. Conoscenze e capacità di comprensione relativamente ai seguenti temi
Dopo aver sostenuto con successo l’esame lo studente dovrà conoscere le principali teorie sociologiche sui contesti politico-istituzionali, le strutture organizzative e i modelli gestionali delle pubbliche amministrazioni con specifico riferimento alle politiche per lo sviluppo sostenibile.
2. Capacità di applicare le conoscenze acquisite
Dopo aver sostenuto con successo l’esame lo studente dovrà essere in grado di contestualizzare teoricamente e progettare una ricerca empirica su specifici aspetti e processi delle organizzazioni pubbliche e dei loro modelli gestionali.
3. Capacità critiche e di giudizio
Lo sviluppo di capacità critiche e di giudizio deve essere assicurato attraverso partecipazione attiva ad esercitazioni di gruppo e discussioni e preparando presentazioni, individuali e di gruppo.
4. La capacità di comunicare
è appresa attraverso presentazioni individuali e di gruppo sui temi oggetto di studio e partecipando a discussioni collettive.
5. Capacità di proseguire lo studio in modo autonomo
È favorita attraverso l’abilità acquisita di collegare concetti, teorie e fenomeni. Questa abilità può essere sviluppata attraverso la presentazione esplicita di tali collegamenti, testati attraverso esercitazioni su casi di studio specifici. Al termine del corso, lo studente dovrebbe essere in grado di approfondire autonomamente le tematiche delle organizzazioni pubbliche attraverso la consultazione di fonti specializzate.
|
Educational objectives After successfully taking the examination the student will have acquired the following.
1. Knowledge and understanding skills with respect to the following topics.
The evolution of network analysis: from J. Moreno's Sociometry to the Harvard School breakthrough
Main concepts of network analysis
2. Ability to apply acquired knowledge
Apply network analysis to the study of action networks in the context of sustainability policies;
Construct a network analysis questionnaire and ability to analyze and discuss the results of the survey.
3. Critical and judgment skills
Ability to express personal and original but scientifically grounded views on multi-stakeholdre action networks in the field of policies for sustainable development.
4. Ability to communicate
Ability to:
- Write abstracts
- Present articles or book chapters
- Take part in classroom discussions
- Draft and present a research project
5. Ability to pursue study independently
Ability to use the tools to:
conduct a literature search
write a literature review
|