Contacts, services, facilities

CONTACTS

E-mail: michele.raitano@uniroma1.it

E-mail: - epos@uniroma1.it - francesca.valentini@uniroma1.it; cristina.pintarelli@uniroma1.it

E-mail: segrstudenti.economia@uniroma1.it

  •  Educational Affairs Office - Faculty of Economics  (study plans, academic verifications and credit recognition)

E-mail: segreteriadidatticaeconomia@uniroma1.it

  • Erasmus Office (Student and Staff mobility EU and non-EU programmes. Developing and maintaining institutional partnerships)

E-mail: exchangestudents-eco@uniroma1.it

  • International Students (orientation and general information on admission requirements, enrolment procedures and deadlines  for International Students)

E-mail: internationalstudents-eco@uniroma1.it

LANGUAGE LAB
It is used as an aid in language teaching, during lectures and practice; it also offers to Faculty students a free self-learning service to learn or improve autonomously French, English, Spanish and German.
For language learning purposes, it is also possible to watch a movie or foreign TV, to read magazines and newspapers in original language, to access internet, to take multimedia courses.
Where: Third Floor – Dean’s Office Building
Opening Hours: Monday to Thursday h. 9.00am-1.00pm and 2.00 pm-4.00pm, Friday h. 9-12am


COMPUTER LAB

All students enrolled in the Faculty have free access to its 80 workstations.
Free access is allowed to:
- students enrolled at the Faculty of Economics, Sapienza University of Rome
- Exchange students (Erasmus+, Leonardo or other programmes), during their stay at the Faculty.
Where: Ground Floor
 

GRADUATING STUDENTS LAB
It has 10 work stations reserved exclusively to graduating students and Faculty staff.
Where: Ground floor
Opening Hours: Monday to Friday h. 9.00-19.00, Saturday h. 9.00-13.30
 

LIBRARIES "ENRICO BARONE" CENTRAL LIBRARY
EUROPEAN DOCUMENTATION CENTRE  “ALTIERO SPINELLI”
ORIENTATION AND TUTORSHIP
PLACEMENT
SCHOLARSHIPS

Ufficio di supporto al Preside e ai Consigli di Corso di studio o di Area didattica nel monitorare la sostenibilità dell’offerta formativa in relazione agli indicatori stabiliti dalla “Sapienza”.

Referente editor/redattore per la gestione delle pagine web dei corsi di studio della Facoltà sul portale web Sapienza, per il Comitato editoriale web (CEW) Sapienza.
Referente per i servizi didattici di Ateneo:

  • sistema S.I.A.D.: G.O.M.P.
  • assistenza prenotazione/verbalizzazione esami di profitto
  • verifica requisiti accesso CdS magistrali, su delega dei Presidenti di CdS
  • percorsi formativi - definizione set di regole, approvazione percorsi formativi su delega dei Presidenti di CdS
  • passaggi e trasferimenti – convalida esami, ricostruzione carriera  a studenti che effettuano passaggi/trasferimenti, su delega dei Presidenti di CdS
  • aule/orari delle lezioni
  • gestione “Scheda SUA-CdS/ANVUR”

Supporto agli studenti fornendo le informazioni necessarie allo svolgimento della propria carriera didattica con diverse modalità: front-office, assistenza via mail e telefonica.  Cura della realizzazione delle indagini sulle opinioni degli studenti stabilite dall’Ateneo.
Svolgimento della funzione di web editor della presidenza in  collaborazione con il webmaster per gli aspetti tecnici del sito e cura della sezione dedicata alla didattica.

 

Come contattarci
Per informazioni inviare una mail: segreteriadidatticaeconomia@uniroma1.it
La Segreteria didattica non risponde a mail anonime (gli studenti Sapienza devono qualificarsi anche con la matricola)